Akaun :)

http://mhdazlan.files.wordpress.com/2010/02/modul-format-penyata-kewangan.pdf

mahu belajar akaun dengan lebih lagi untuk mantapkan diri. ahhahahaaha

Sedarlah sebelum terlambat

, aku x nak kau menyesal nanti,
, aku dah bagi nasihat ,
, aku nie macam x wujud je  kan? ,
, aku x suke orang tipu aku lagi-lagi kau yang ade kaitan dengan aku,
, aku x nak la kau jadi macam orang lain tu,
, aku nak lindung kau x boleh ,
, kau  nak hidup kau hancus ke?,
, aku seboleh-bolehnye nak kau berjaye dalma hidup,
, cinte x bawa kemane kalau x jage hati orang yang bele kau,
, aku stress dengan perangai kau,
, aku kalau boleh nak ringankan beban mak ayah,
, tapi kau x nak pon ringan kan beban tu,
, aku x suke penipu !,
, aku dah x nak pikir pasal kau,
,mungkin aku agak keterlaluan tapi ini cara untuk ko sedar dan buat ko malu,

Meletup

Aku x kesah kau nak hidup macam mane tapi aku sebagai akaq aku kene tahu ape yanga dek-adek aku buat ! . aku bertanggungjawab tapi kau x nak aku amik tahu hidup kau kan? x pe aku x kan amik tahu dah, selame nie pon kau anggap aku nie akaq kau ke ? x kan? . dah lame aku pendam , hari nie aku malas amik tahu dah lantak kau lah ape nak jadi pade kau. Mungkin aku x layak la untuk jadi akaq kau. kau kan nak bebas? pergi la nak bebas sangat jangan nak harapkan keluarge. kau kate kau x tenang kat umah kan? pergi la tenang kan diri ko kat umah kawan kau ke mane-mane ke. yelah duduk rumah pon kau x tenang kan? pergilah jauh-jauh aku nak tengok kau boleh hidup x tanpe keluarge?? . selame nie sape bagi ko makan minum? pakwe ko ade bagi semue nie? kawan ko ade bagi? oke kau dah besar. besar sangat dah kan? pergi lah. aku nak tengok sejauh mane besar kau tuh. yelah keluarge ni tempat ko mintak duit je. nak ape mintak, mak abah bagi je sebab diaowang ingat ko budak kecik, fikiran budak dah besar sepatutnye akal nye pon besar kan? satu hari nanti ko patut sedar semue nie. biar ko rase sendiri .

Sebenarnye saye isteri dia ?

, tengah layan cerite sebenarnye saya isteri die.
,  boleh tahan la cerite nye.
, sweet2 je. hehehe
, izzue islam sememangnye hensem :)
, x dapat nak bace novel tengok cerite aje lah :)

, selamat menonton :) ,

Cuti

satu hari di hari raya . mood nak raye sudah datang lahh. hehehe. x sabar nak raya. raya raya raya selamat hari raya. baju raye x siap agi. kalau x siap lagi nampak nye pakai baju lame aje le. huhuhu. dan x lupe juge SELAMAT BERCUTI kepada semue :) . cuti nie korang pergi mana? aku cuti-cuti macam nie duduk rumah aje x kemane pon. aku nak pergi bercuti dengan family aku, agak-agaknye bile la dapat bercuti lagi ea?


Nak Jadi Berani

Aku nak jadi berani macam orang lain bile berhadapan dengan orang lain, kenape aku tak boleh jadi macam diaorang?. aku dah cube beranikan diri tapi tak boleh jugak, why ? aku memang tak berani tapi kau nak beranikan diri jugak !. aku nak berjaye macam orang lain, satu hari nanti aku nak jadi macam diaorang ! .

KERINDUAN

says hai . mood kene hepikan diri walopon x hepi :) , malam semalam aku bukak laci meja, aku terjumpe kad2 raye n kad besday  dulu yang kawan-kawan sekolah aku bagi. sekarang dah xde kad raye, dah x de kad besday, semue yang berlaku dulu ade dalam ingatan aku, akan aku ingat sampai bile-bile. Hubungan kawan tak kan putus sampai mati melainkan kawan tu tak nak ade ikatan dengan kite. Aku sayang kawan-kawan aku. Dulu aku ade ramai, dan sekarang bertambah ramai lagi kawan-kawan aku, For Dawinneiyp i love u  :). For kawan-kawan baru di melake aku pon sayang korang :)


Sayang kau adek

aku memang x pandai beri nasihat, tapi aku akan tunjukkan reaksi yang aku x suke. so bile dah tengok aku lain macam tu paham-paham le. Aku mungkin bukan aka yang terbaik tapi aku sayang korang. aku x nak hidup korang hancurn ! faham ! . aku rase aku bertangungjawab sebab aku ni anak sulung ! . bile aku anak sulung aku rase ake memang kene jage korang !. aku perlukan seseorang !.